Sense ànim de fer cap dissertació acadèmica sobre l’obra de Rovira-Brull, millor deixar-ho per a futurs doctorands d’Història de l’Art, si que descriuré a grans trets els períodes i tendències artístiques acompanyats d’alguns exemples.
Rovira-Brull, pertany a la segona avantguarda artística i, va conrear diferents estils, tècniques i gèneres, ja de ben petit, amb 14 anys va realitzar un conjunt d’acadèmies amb la tècnica de pintura a l’oli, aquarel·la i llapis, amb gèneres com les natures mortes, les obres ‘El “bodegó” de la Tupina’ i ‘Peres i pomes. La nota’ ambdues de 1940 o el paisatge ‘El moll de Barcelona’ (1944) o el retrat a llapis de la seva mare, totes aquestes obres primerenques, tenen un llenguatge plenament clàssic. Podem considerar ‘El claustre de Sant Cugat’ obra de 1948, d’estil impressionista, més tard a la dècada dels cinquantes, l’abstracció i l’informalisme pren força amb quadres com ‘L’home modulat’, obra abstracte de 1965 i, els setantes i vuitantes pintarà amb un estil neosimbolista amb obres generalment realitzades amb témpera com ‘El vaixell dels miriàpods’ o ‘Circumstància ibèrica I i II’, ambdues de 1977, la producció d’obra neosimbolista és quantiosa i, aquest fet ha motivat que se’l definís sovint com a pintor neosoimbolista, cal destacar que a partir de finals dels setantes realitza un conjunt de collages i obres amb tècniques mixtes de temàtica variada, ‘El guaita de Sant Pere de Roda’ de 1983 i el ‘Brau ibèric’ de 1989, en són exemples.
Si bé hi ha una evolució cronològica d’estils classificables per dècades ja que hi predomina un determinat estil, també és cert que Rovira-Brull no va deixar mai cap estil i temàtica, en qualsevol moment des dels cinquantes fins als norantes.